از بین بردن فرو رفتگی فرش با پایه مبل

طراحی سایت
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

وزن مبلمان، حرکت صندلی ها و موارد دیگر می تواند باعث فرسودگی قابل توجه فرش و الیاف موکت شما شود.زمانی که الیاف فرش تحت فشار زیاد و مداومی قرار بگیرند، بعد از مدتی ممکن است در آن قسمت از فرش مشکلی به نام کوبیدگی فرش ایجاد شود. کوبیدگی فرش در واقع بیشتر در محل فشار پایه میز و مبل یا اشیا سنگین روی فرش ایجاد می شود.

 

رفع کوبیدگی فرش با استفاده از یخ

برای این کار ابتدا لازم است زیر قسمت کوبیده شده فرش محافظی مانند حوله یا پادری قرار دهید، تا در صورتی که کف خانه از چوب، پارکت یا هر جنس دیگر است، خراب نشود. سپس قسمت کوبیده شده فرش را با تکه‌های یخ بپوشانید و بگذارید در طول شب یا حداقل به مدت چهار ساعت روی آن باقی بماند. در این روش یخ با تبدیل به آب شدن الیاف له شده فرش را به آرامی جذب خود می‌کند و موجب می‌شود تا از حالت کوبیدگی خارج شوند.

حتما یادتان باشد، اول این کار را با یک قسمت کوچک امتحان کنید تا مطمئن شوید الیاف فرش یا موکت رنگ پس نمی‌دهد.

پس از آنکه طی چند ساعت فرش آب کافی را به خود جذب کرد، با یک حوله تمیز رطوبت اضافی آن را بگیرید. حواستان باشد که نه فرش کاملا خشکِ خشک شود و نه آب اضافی داشته باشد. در انتهای کار، حوله‌ای که زیر فرش گذاشته بودید را بردارید و با کمک یک سکه یا قاشق الیاف فرش را به جهت‌های مختلف حرکت دهید تا مثل دیگر قسمت‌های فرش صاف شود.

 

رفع کوبیدگی فرش
رفع کوبیدگی فرش

 

استفاده از زیر پایه مبلی

زیر پایه مبلی ها (لیوان کاستور) مانند زیر لیوانی به نظر می رسند اما برای پایه مبلمان طراحی شده اند. این زیر لیوانی ها باعث می شوند تا وزن مبلمان شما به طور مساوی بر روی الیاف فرش پخش شود تا از فرورفتگی های عمیق فرش جلوگیری شود. آن ها را زیر وسایل سنگین و همچنین وسایلی که معمولاً در خانه استفاده می شود مانند صندلی های میز غذاخوری خود قرار دهید.

برای خرید کاستور ها، ابتدا همه پایه های مبل را هم بشمارید. همچنین یک قطعه کاغذ بلا استفاده را زیر یکی از پایه های مبل قرار دهید و پایه را روی کاغذ بکشید تا در زمان خرید زیر پایه مبلی، پایه های متناسب را خریداری کنید.

 

جا به جا کردن دوره ای مبلمان

اولین و ساده ترین کار برای جلوگیری از آسیب پایه مبل به فرش، جا به جا کردن دوره ای مبلمان می باشد. این جا به جایی باید به گونه ای باشد که پایه های مبل بر روی جاهای قبلی قرار نگیرد.

این کار به این معناست که پایه های مبل نسبت به جای قبلی در حدود 2 الی 3 سانتی متر فاصله داده شود. این کار باعث می شود که تار و پود فرش به تدریج به حالت اولیه خود بازگردد و در اثر فشار دچار پارگی نشود.

 

از اتو کمک بگیرید

در صورت امکان ، فرش خود را بلند کرده و حوله یا پارچه ای را در زیر ناحیه ای که ترمیم می کنید قرار دهید با این کار از آسیب بخار به کفپوش جلوگیری می شود.

اتو را با حرارت کامل گرم کنید و 4 تا 6 اینچ بالای فرش نگه دارید و یک جریان ثابت بخار را بر روی فش آزاد کنید تا مرطوب و گرم شود.

در صورت سرسخت بودن فرورفتگی ، پارچه یا حوله ای را روی فرورفتگی قرار دهید و اتو را مستقیماًروی آن بکشید.

الیاف فرش را با استفاده از یک حوله یا رول آشپزخانه خشک کنید، سپس با انگشت یا یک جسم سخت مانند یک سکه یا کارد و چنگال ، انگشت خود را بکشید.

 

استفاده از بخارشو

بخارشو یکی از دستگاه های بسیار موثر برای رفع گودی و فرو رفتگی فرش می باشد. برای استفاده از آن ابتدا فرش را جارو بزنید. سپس بخارشو را روی قسمت فرورفته قرار دهید تا حرارت بخار آب بتواند قسمت فرورفته در فرش را تغییر حالت دهد.

بهتر است پس از استفاده از بخارشو، پایه مبل را در آن قسمت قرار ندهید تا تار و پود فرش کاملا خشک شود. علاوه بر این قراردادن مجدد پایه مبل روی آن قسمت می تواند میزان فرو رفتگی را تشدید کند.

ادمین اینستاگرام
افزایش فالوور ، افزایش لایک ، افزایش کامنت ، افزایش بازدید
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط