چند نکته برای شستشوی قالی در منزل

طراحی سایت
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

شستشوی فرش در خانه از سنت های دیرین ما ایرانیان است و مطمعنا در گوشه از خاطراتمان از لحظه شستن فرش در منزل ثبت شده است. همانطور که میدانیم شستشوی فرش ها باید به صورت روتین و حداقل یکبار در سال انجام شود.

 

اگر پیش از این تجربه‌ی شستن فرش در منزل نداشتید، یا حتی می‌خواهید فرشی را برای اولین بار بشوئید، بهتر است حواستان به نکاتی که در ادامه مطرح می‌شود، باشد:

  • فضای مناسب، یکی از مهمترین چالش‌های شستشوی فرش در خانه است. در صورتی که در خانه‌های آپارتمانی زندگی می‌کنید و شرایط مناسب در حیاط ساختمان برای شستن فرش در خانه مناسب نیست، بهتر است گزینه‌ی قالیشویی را انتخاب کنید.
  • اگر قصد دارید فرشی را برای اولین بار بشویید، شاید بهتر است قبل از شروع شستشو مطمئن شوید که فرش رنگ نمی‌دهد. برای این کار بهتر است قبل از هر کاری پارچه‌ای مرطوب روی سطح فرش بکشید تا از رنگ ندادن آن مطمئن شوید.
  • بهتر است قبل از شروع به شستن فرش در خانه، به فکر خشک کردن آن هم باشید. بعد از اتمام شستشو، نیاز به فضایی سفت و شیب‌دار دارید تا فرش را در آنجا پهن کنید که خشک شود.
  • پیش از شروع به شستن فرش در خانه، بهتر است فرش را کاملا از گرد و غبار بتکانید. البته حواستان باشد حین انجام این کار به پرزهای فرش آسیب نرسانید.

استفاده از مواد شوینده مناسب

مواد شوینده غیر استاندارد موجب آسیب جدی و غیر قابل جبران برای فرش های دستبافت می باشد. که باید در انتخاب آن دقت کرد. دلیل اینکه بعضی وقت ها فرش هایی که در خانه و یا قالیشویی شسته میشود، پوسیده و یا رنگ پریده میشود. استفاده نادرست از شوینده مناسب است.

مناسب ترین ماده شوینده شامپو های صنعتی شستشوی فرش است. اگر دسترسی ندارید از مواد شوینده مخصوص فرش استفاده کنید. متاسفانه در اکثر قالیشویی ها از مواد شوینده مناسب استفاده نمیشود. همین موضوع باعث آسیب دیدن و پوسیدن این فرش های گرانبها میشود.

 

خشک کردن فرش در منزل

برای خشک کردن فرش بهتر است در زیر مستقیم تور خورشید همچنین سرمای شدید خشک نکنید. این دو مورد باعث از بین رفتن فرش میشود بهتر است روی یک داربست و در هوایی معتدل و مناسب خشک شود. اگر شرایط جوی محل زندگی شما مناسب نیست. بهتر است با رزرو در قالیشویی آنلاین فرش خود را با قالیشویی معتبر انتقال دهید.

 

شستشوی فرش:

شستشوی فرش باید با برس های مخصوص قالیشویی انجام شود. این برس ها را میتوانید از فروشگاه های مجاز تهیه نمایید.

آب مصرفی برای امر قالی شویی باید پاک و تصفیه شده باشد. کارخانه قالیشویی ادیب به عنوان مجهزترین قالیشویی تهران ، کرج و تبریز، دارای دستگاه های مجهز و روز دنیا می باشد .

 

تمیز کردن محل شستشو:

محل شستشوی فرش باید تمیز باشد. این امر بسیار مهم است. قبل از شستشوی فرش تمامی قسمت ها را تمیز کنید.

بهتر است کف زمین یا حیاطی که قصد دارید فرش را بشوئید ، قبل از قالی شویی بشوئید.

ادمین اینستاگرام
افزایش فالوور ، افزایش لایک ، افزایش کامنت ، افزایش بازدید
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط